lideratge


Lideratge



Té molt a veure amb el treball en equip,el lideratge és el conjunt de capacitats que una persona té per influir en la ment de les persones o en un grup de persones determinat, fent que aquest equip treballi amb entusiasme, encara que la realitat sigui diferent, en l'assoliment de metes i objectius. També s'entén com la capacitat de prendre la iniciativa, gestionar, convocar, promoure, incentivar, motivar i avaluar un grup o equip. En l'administració d'empreses el lideratge és l'exercici de l'activitat executiva en un projecte, de forma eficaç i eficient, sigui aquest personal, gerencial o institucional (dins del procés administratiu de l'organització).


Hi han tres tipus de líder:

-Líder carismàtic : és el que té la capacitat de generar entusiasme. És elegit com a líder per la seva manera de donar entusiasme als seus seguidors.

-Líder tradicional : és aquell que hereta el poder per costum o per un càrrec important, o que pertany a un grup familiar d'elit que ha tingut el poder des de fa generacions. Exemples: un regnat.

-Líder legítim : Podríem pensar en "líder legítim" i "líder il·legítim". El primer és aquella persona que adquireix el poder mitjançant procediments autoritzats en les normes legals, mentre que el líder il·legítim és el que adquireix la seva autoritat a través de l'ús de la il·legalitat.

La comunicació és molt important a l'hora d'establir la confiança, principalment una bona comunicació en aquestes tres àrees:

Ajudar els empleats a entendre l'estratègia general de l'empresa.

Ajudar els empleats a entendre com contribueixen a assolir els objectius claus de l'empresa.

Compartir informació amb els empleats sobre com de bé ho estan fent tant ells o la seva secció com l'empresa a nivell general.



videos