COMUNICACIÓ EMPRESARIAL

La majoria de les vegades es pensa que la comunicació és una cosa natural que sorgeix de manera espontània.

"Lamentablement moltes empreses no han entès la diferència entre deixar que la comunicació flueixi per si mateixa, i administrar-la, no han mesurat les conseqüències que aquest oblit desencadena. És obvi que en absència d'un procés de planificació comunicacional no hi ha cap garantia de saber què a qui i què tan efectivament es comunica ".

És habitual que en moltes empreses no disposen de recursos ni econòmics ni operatius concrets per resoldre problemes relacionats amb la comunicació, i que no s'observi a aquesta com una eina de gestió. La comunicació ens involucra a tots i malgrat les dificultats que presenta el seu estudi, és indispensable situar-la en primer pla per millorar l'eficàcia de les organitzacions.

Comunicació empresarial o corporativa és la comunicació que prové d'una empresa, ONG, organització o institut i es dirigeix als seus diferents públics-meta.


Una eficaç comunicació empresarial ha de promoure:

· Una sòlida cultura empresarial

· Una identitat corporativa consistent

· Una filosofia corporativa solvent

· Autèntic sentit de la ciutadania corporativa

· Adequada relació professional amb la premsa, incloent una ràpida i fiable gestió de comunicació en crisi

· Comprensió de les eines de comunicació i les noves tecnologies

· Sofisticat ús dels instruments globals de comunicació.